Kandidaat | |
Geboortedatum | 21-05-1965 |
2000 - 2001 | NIMA A Sales; NIMA A Sales (HBO niveau) | |
1997 - 1998 | Logistiek Management; Logistiek Management (HBO niveau) | |
1995 - 1996 | Logistiek Medewerker | |
1981 - 1983 | K-MBO Detailhandel | |
1977 - 1981 | MAVO | |
Dag van de Verkoper | ||
Time Management | ||
Presentatie technieken | ||
Commercieel telefonisch handelen | ||
Snellezen en Mindmappen | ||
Complaint is a Gift | ||
Persoonlijke Service "Klant Centraal stellen" | ||
Persoonlijke Kwaliteit; Persoonlijke Kwaliteit (TMI) | ||
Diverse Microsoft Office trainingen; Rentwise (Carwise) |
2015 |
Business manager/ Account manager
INQAR Nederland is een franchise formule in Autoverhuur & Shortlease met zelfstandige ondernemers. In 2015 is dit nieuwe label in de markt gezet en uitgegroeid tot een netwerk van ruim 30 vestigingen. Ik ben hier werkzaam als Business manager/ Key account manager. Klanten doelgroep zijn Leasemaatschappijen, Autoschade herstel bedrijven en ketens, MKB en op dit moment in minderem mate de groot zakelijk markt. Mijn doel is om klanten te helpen en adviseren bij de invulling van haar tijdelijke mobiliteitsbehoefte. Hierbij is relatie beheer alsmede acquisitie een belangrijk onderdeel van mijn dagelijkse taken. Mijn insteek is altijd om de klant centraal te stellen en doormiddel van eerlijk- en oprechtheid van dienst te kunnen zijn. Uiteraard worden de commerciele doelstellingen voor de franchise organisatie daarmee door mij niet uit het oog verloren. |
|
2013 - 2015 |
Operationeel Directeur ad interim
Op ad interim basis verantwoordelijk voor de het franchise netwerk (45 zelfstandige vestigingen) en de franchisegever organisatie. Betreft hier Sales, Marketing en Financieel. Overleg met- en rapporteren aan aandeelhouders, Raad van Commissarissen, en Franchiseraad. Uiteindelijk zelf na 18 maanden besluit genomen te stoppen in deze rol. Het perspectief binnen de organisatie gaf mij onvoldoende genoegdoening. |
|
2006 - 2013 |
Operationeel Coördinator
Werkzaam op hoofdkantoor van franchisegever van Autoverhuur organisatie met 55 vestigingen. Als manager binnendienst opzetten van een commerciële servicedesk. Spil tussen franchisenemers, interne organisatie, landelijke klanten bestaande uit de grote- en middelgrote leasemaatschappijen, schade ketens, fleetowners en (groot-) zakelijke markt met behoefte aan extra tijdelijke mobiliteit. Intensieve samenwerking met Key-accountmanager voor het inregelen van de klantafspraken binnen gehele franchise organisatie, opstellen contracten en beheer en behoud van de klantenportefeuille. Signaleren en omzetten van commerciële kansen met Key-accountmanager. Opzetten en uitwerken van management rapportages. Veelvuldig contacten onderhouden met alle relaties. Inkoop- en onderhoud van diensten en producten met externe leveranciers t.b.v. de gehele franchise organisatie. Het afsluiten van overkoepelende afspraken voor de gehele franchise formule (denk hierbij aan bv ANWB pech hulp verlening voor alle voertuigen binnen de franchise organisatie). Door dicht op de operatie te zitten en onderdeel te zijn van het team heb ik veel ervaring van de diverse disciplines in een autoverhuur organisatie opgedaan. |
|
2004 - 2006 |
Commercieel- Productmanager
Coördinatie, planning en verkoop van zgn. "Open Trainingen" binnen Training & Consultancy organisatie. Cursus locaties inregelen. Verkoop van fysieke planningssystemen (Time Management) binnen B2B omgeving. Mailing acties uitvoeren. Gebruik van CRM systeem (ACT). I.v.m. verzelfstandiging van TMI in 2004 ben ik teruggevraagd door nieuwe eigenaar. |
|
2003 - 2003 |
Hoofd Verkoop binnendienst
Leverancier van hoogwaardig raam- en deurbeslag voor bouwprojecten in woningbouw, utiliteitsbouw en gezondheidszorg. Klanten voornamelijk in Nederland en Duitsland. Aansturen en meewerken van de commerciële binnendienst en schakel naar accountmanager buitendienst. Intensief contacten onderhouden met interne organisatie en klanten op de Nederlandse markt. Wekelijks voortgang rapporteren aan de directie. |
|
1997 - 2003 |
Product manager
Aftersales van producten. Jaarlijks inkoopplan en voorraadplan opstellen en voorleggen aan management. Voorraadbeheer, contacten onderhouden met leveranciers (Denemarken) en vervoerders. Logistieke verbeteringen doorvoeren, aansturen van collega's in magazijn bestaande uit oproep- en uitzendkrachten . |
|
1985 - 1997 |
Commercieel-/ Logistiek medewerker
Verantwoordelijk voor het logistieke proces binnen een training en consultancy organisatie. Contacten met cursisten in een B2B omgeving uit het midden- en hoger kader. Aftersales van hoogwaardige Agendaplanningssytemen (Time Management) en jaarlijkse refills. |